• .

21 feb 2017

Suiori sizés és kirándulás

by botond.

A szombati sízés és kirándulás Suior-ra nagyon jól sikerült.
Végül heten indultunk el, 3 kiránduló és 4 síző.
Az itthoni szürkeség után nagy meglepetésként ért az ottani havazás.
Igazi téli időbe csöppentünk.
Nagy pelyhekben hullott a hó, mintha tél lett volna.
Szerencsére nem volt hideg, csak -1 fok.
A gyalogos túrázók a Bódi tótól indultak és feljutottak Mogosa tetejére.
Míg a sízők élvezték a remek hóval fedett sípályát.
Délutánra még a nap is kisütött egy kis időre.
2 óra után találkoztunk a fenti vendéglőnél, ahol falatoztunk, pihentünk kicsit és elkészítettük a csoportfotót.
Ezután még lecsúsztunk párszor, majd hazaindultunk.

Összességében egy kellemes napot tölthettünk együtt mi, a téli sportok kedvelői.

Bár a hegyen még javában áll a tél, a városban már nagyon várjuk a tavaszt.:)
Katalin

27 ian 2017

Szezon inditó Mike túra – 2017

by botond.

Az idei Mike-túra idén február 4-én, szombaton lesz megszervezve.

DSC_8250-1600Mint legtöbb alkalommal, idén is a hagyományoknak megfelelően, a Mike csúcsát kívánjuk megmászni (kevésbé informáltak kedvéért megjegyzem, hogy volt év, amikor a Mike-túra nem a Mikére, hanem a Kiskövesre lett szervezve).
Az utazást, mivel a vonatközlekedést még mindig nem állították vissza, személyautókkal kellene megoldjuk.
A találkozó reggle 9-kor lesz a bányaiúti Penny Market parkolójából. Itt osztjuk be azt is, hogy ki melyik autóval megy. Lényeg, hogy csökkentsük az üzemanyag fogyasztást és védjük a környezetet.
Útvonal: Szatmárnémeti – Avasfelsőfalu – Luna falu – Bráda völgyi pisztrángászat(Boda Osanu) autóval.
Gyalogtúra: Bráda völgyi pisztrángászat – Bráda völgy – Kőhát gerinc – Mike csúcs – gatyafékkel vissza a Bráda völgyi pisztrángászathoz.
Ha elég gyorsan megjárjuk, akkor benézhetünk a Böllérversenyre is, amely idén Avasújvárosban lesz és a túrterebesi böllérválogatott szívesen látná vendégül az EKÉ-t. Erről majd a helyszínen döntünk, a körülmények függvényében.

Mivel, ugyancsak évmilliós hagyományoknak megfelelően, téli körülményekre lehet számítani minden résztvevőnek javasoljuk a meleg aláöltözet, meleg és vízhatlan (de legalábbis szélálló) felsőöltözet felvételét, lehetőleg vízhatlan és meleg bakancsot és lábszárvédőt. Sapkából, kesztyűből is a melegebb fajtát javasolom.
A hatékony és nadrágkímélő leereszkedés érdekében jól fog a popsi-tepsi, budifedő, műanyagzsák.

További infókat, választ az esetlegesen felmerülő kérdésekre Márk-Nagy János-tól kaphattok, ezen a janos@eke.ro e-mail címen vagy a o721-514137 telefonszámon.

21 dec 2016

Márc.28,ápr. 2, 7 Mária Út -oszlopozás előkészítés, beadványok H.Tamás + Éva
9-10

16,26,28

Útépítés, oszlopozás festés: Nagykárolytól-Hídalmásig H.Tamás + Éva,+néhány önkéntes
23 Zarándok kísérés H.Tamás + Éva
20-27 Izland-környezetvédelmi tapasztalatcsere, 2 tag Márk-Nagy János
Tour de Túr előkészítés,3-szor 60 km, terepbejárás Bartha Botond, Bodi Csaba
MÁJUS 1-8 Kerékpártúra a Bodeni tó körül, 380 km, 3 tag Bartha Melinda
6-8 125 éves EKE napok Várfalván, 10 fő Barkász Gábor
  1. Tour de Túr, kerékpáros verseny, 210 versenyző, 50 túrázó, 50 önkéntes
Márk-Nagy János
JÚNIUS 5 Kapnikbánya, Apostolok, 8 fő Zilahi-Kató Klára
8  Nagykárolytól-Csíksomlyóig, vetített beszámoló, Mária-út Szabó Attila ésSütő Norbert
17-18-19 Rododendron túra-Radnai havasok, 12 fő+Csele kutya Szervező: Bartha Botond-Zsolt
JÚLIUS 15-17 EKE Art 6-fotókiállítás a Véndiáktalálkozón Szabó László
  1. Szakrális maraton a Keresztény Értékekért, a Békéért. 19 fő
szervező: Bartha Botond-Zsolt
27 1Úton Zarándoknap:Zilah – Hídalmás H.Tamás + Éva,Szabó Tünde
20 és 27-28 Partiumi Magyar Napok-PMN, kerékpáros vetélkedő és sörös- ládamászó verseny  Pro Racers Club és EKE Szatmárnémeti
SZEPTEMBER 3 Kőszegremete, Széchenyi 225 évforduló-emléktúra, kerékpárral 11 fő, 60 és 110 km Szabó László
2-4 Pro Park Adventure Race,              4 személy János és Bartha Botond, Fazakas Lehel
8-9-10-11 PÁDIS túra, 27 fő Kurtinecz Leó
OKTÓBER 1
  1. Nemzetközi Autómentes Nap, a Túr menti védett területeken, 120 fő, kerékpáros felvonulás és túra
Márk-Nagy János
7-9 Egyeskő teljesítménytúra, 3 tag Bartha Botond-Zsolt
13-16

21-23

FOGARASi-havasok, Negoi-csúcs,  9 főKapnikbánya-Apostolok-Kakastaréj, 7 fő

Tokaji Fesztiválkatlan, 4 fő

Szabó László

Bartha Botond-Zsolt

NOVEMBER 23 Vetítés- Vida István, Chilei beszámoló, kb. 100 résztvevő Szabó László
26 Mike túra, 4 fő Szabó Katalin
30-dec.4 RETYEZÁT téli túra, 14 fő Bartha Botond-Zsolt
DECEMBER 3 Kakastaréj-Ökörmező, 13 fő Márk-Nagy János
5 Fuss vagy bringázz a Mikulással,  7 km-es táv Bartha Botond-Zsolt

6 oct 2016

Glăvoi,  2016. szeptember 8-11

by botond.

Padis EKE SzatmarImmár másodjára megszervezett Pádis-túránk nagy érdeklődésnek örvendett. 27-en gyűltünk össze a Glăvoi-réten, hogy újra próbára tegyük magunkat, teljesíteni tudjuk-e a kihívást, amit az előttünk álló pár nap és a túravezetőnk Márk-Nagy János ígért.

Első esténk kissé hűvösnek tűnt, hiszen a hosszú út fáradtsága  és az otthonitól több, mint 10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet hamar a sátrakba zavart minket.

Reggel napsütés köszöntött, és a reggeli kávétól erőre kapva indultunk első napi túránkra, az Istenek-havasára (Vf. Bohodei, 1654m). Utunk szinte végig kitaposott volt, hol erdőben, hol nyílt terepen, kevés emelkedővel, csupán a csúcs alatt vettük be magunkat egy boróka-labirintusba, ami inkább játék volt, főleg a gyerekeknek, mint kihívás. A visszaúton a gombaszakértőink összegyűjtötték a vacsora alapanyagát, és mi, bízva a tudásukban később jóízűen falatoztunk a zsákmányból.

24 aug 2016

Szakrális Maraton a Keresztény Értékekért, a Békéért!

by botond.

Augusztus 14.-én, első alkalommal került megszervezésre Szakrális Maraton néven az a biciklis zarándoklat, amely a keresztény értékek és a testi egészség megőrzése érdekében álmodott meg a csíksomlyói Erdélyi Mária Út Egyesület.

A szatmári EKE tagjai a nagykárolyi kerékpáros csapattal együtt vett részt ezen a zarándoklaton.

Vasárnap reggel gyülekeztünk a Székesegyház előtt, ahol résztvettünk a szentmisén, majd megáldották a zarádokokat és a kerékpárokat az út előtt.

Rövid riportot adott Havas Tamás, az M1 stábjának, akik végig követték utunkat.

10 aug 2016

2016.08.14 – Szakrális Maraton Kaplonyig

by botond.

Első alkalommal kerül megszervezésre Szakrális Maraton néven az a biciklis zarándoklat, amely a keresztény értékek és a testi egészség megőrzése érdekében álmodott meg a csíksomlyói Erdélyi Mária Út Egyesület. A maraton azzal a szándékkal jött létre, hogy erősítse az elköteleződést az európai béke és a keresztény értékek mellett.
Útvonala: Szatmárnémeti – Szatmárzsadány – Szamosdob – Sándormajor – Domahida – Kaplony (39km)

Helyi ,Szatmári szakasz ütemterve:
A maraton a Szatmárnémeti Székesegyháztól indul reggel 10 órakor, amelyet 9:00-tól szentmise előz meg, melyen egyházi elöljárók áldását kapják a zarándokok.
Tervezett érkezés 14:00 órakkor a Kaplonyi Páduai Szent Antal Ferences templomhoz.
Itt Asztrik ferences atya pár szót szól hozzánk, átadásra kerülnek a tanúsítványok, megpihenünk/elfogyasszuk elemózsiánkat/szalonát sütünk.
Ezt követően Nagyárolyba tekerünk(5km), innen pedig az 5:40 órás vonattal visszatérünk Szatmárnémetibe.
Szivesen válaszolunk kérdésekre a 0743-419443 vagy 0735-191997 -es telefonszámokon, vagy itt privát üzenetben.

Mindenkit szeretettel várunk!

Szakralis maraton

9 aug 2016

2016.08.07 – 09 – 7. Tisza túra beszámoló

by botond.

Oly magasságokban jár, ahol látásunknak már követni nehéz a diadalmas körözést, s amíg szemünk hunyorog, a szánk tátva marad hajmeresztő alásiklásától, melyet hosszú folyómétereken keresztül tartó, aszimptotikus íve überel. Sokadjára ámultam a folyóparti korláton a sirályok légiparádéján. Az úszni nem tudó, s bármilyen újabb, kellemetlen élmény miatt a víztől magát távol tartó ember lemondó vágyakozásával tekintettem a vízhez egyre közeledő, de azt a testével föl nem zavaró röppályára. Ez járt a fejemben, amikor az autó hátsó üléséből szálltam ki, a Napsugár kempingre érkezve.
7. alkalommal megszervezett Tiszai vízitúra, Tiszabecsről Tivadarba. Csupa „t” meg „k” betű lesz ez a bekezdés. Koraesti órában átszűrődő napsugarak a nyírfás liget füvezetén, felvont, kikötött sátrak, mellettük autók, könnyűzene és rock-muzsika, hol felváltva, hol egyszerre, egymást rég nem látott (ez nagyon relatív) ismerősök közt repkedő „sziák” és „szervuszok”, „János vagyok”, „Boti vagyok”, én meg „Gergő vagyok, örvendek”. A péntek este úgy telt, ahogy az egykori Szatmárcsekei lakos írta himnuszában: „Kedv s öröm röpkedtek”.

20 iul 2016

2016.08.05-07 – 7. Tisza túra – felhívás

Sziasztok!

DSC_7931-1000Idén Augusztus 5-7. között kerül megrendezésre immár 7. alkalommal a Tiszai vízitúra Tiszabecsről Tivadarba, a Tisza legszebb, homokpartokban leggazdagabb szakaszán. Melyet mindenkinek tudunk javasolni akik egy kellemes hosszú hétvégét, szeretnének eltölteni sportosan a természetben.

27 iun 2016

Beszámoló: Rhododendron túra 2016

by botond.

radnai turaJúnius 17-én, pénteken 16 órakor indultunk (Laci, Kati, Adi, Brigi, Ancsa, Márk, Boti, Edvard, Zsolti, Áron, Ervin, Klára és Csele, Boti vizslája), Szatmárnémetiből a Radnai havasok hivogató ölére. Annak ellenére, hogy tudtuk nem vár ránk végig kedvező időjárás tántoríthatatlanok voltunk. Eredeti tervünk szerint első este a Meteo-háznál sátoroztunk volna, másnap innen indulva megmásztuk volna a Nagykövest és a Rebrát, majd a csúcsról leereszkedve a Bukuly-tavaknál töltöttük volna az éjszakát, és a Repedea völgyén keresztül tértünk volna vissza Borsára.
Este 9 körül érkeztünk meg a kolostorhoz közeli parkolóhoz, ahol pár tízpreces aklimatizálódás után, zsákjainkkal fölmálházva indultunk a Hegynek és az éjszakának. Sokáig világosban haladhattunk a kitaposott ösvényen és örömmel nyugtáztuk, hogy köröttünk még üdén nyitnak a kora nyári virágok. A meredek emelkedők néha-néha pihenésre kényszerítették csapatunkat, de határainkat feszegetve indultunk tovább. Read the rest of this entry »

13 iun 2016

Apostolok túra – 2016.06.05

by botond.

DSC_0334Június 5.-én, vasárnap kilencen indultunk útnak két autóval ( Szücs Endre,  Ėva, András és Balog Bettina; Vecker Gabi, Zilahi-Kató Ervin, Klára, Peti és Nóri). Az eredeti terv szerint a Lovak vízesése vagy a Gargaló nyereg lett volna a célunk, de kiérve a megyéből átgondoltuk a dolgot, és a várható rossz idő miatt inkább Kapnikbánya felé vettük az irányt, innen az Apostolokhoz. Ėva és Gabi már jártak erre, így bízva bennük el is indultunk. Az autóút egyik kiszögellésében hagytuk a kocsikat. Túránk elején nagyon szép, kellemes, napsütéses idő volt, de mint arra számítottunk, hamar felhők gyültek felénk, és megeredt az ég… Mire előbányásztuk az esőkabátokat el is állt… és ez így ment egész nap. Szerencsére, mikor az Apostolok szikláihoz kiértünk Isten éppen jó kedvében volt, és ránk mosolygott. Kisütött a nap, ☺ a látvány pedig lélegzetelállító volt. Az erdőkből fölszálló pára először csak kacéran meg-megmutatta a mögötte megbúvó vonulatokat, majd teljes szépségüket látni engedte. Különleges nap volt ez, változékony időjárással.

Utunk során két rézkígyót láttunk és hihetetlen mennyiségű szúnyogot, akik előszeretettel kóstolgattak sorba mindenkit. L Visszafelé egy másik útvonalat választottunk, s a táv utolsó negyedét egy patakmederben tettük meg, ami az intenzív égi áldás következtében itt-ott igen bővízűvé vált.

Mindenki, saját bevallása szerint, nagyon jól érezte magát ezen a rövid, családias hangulatú kiránduláson.

(Nyolc óra körül indultunk Szatmárról s háromkor indultunk haza.)