• .

27 mar 2017

Kőszegremetei megemlékezés – 2017 március 19

by botond.

Vasárnap reggel tízen gyűltünk össze a szatmári vonatállomáson hagyományos honismereti túránkra.
A tíz kerékpárt és magunkat felügyeskedtük a mindössze két vagonból álló vonatra, amellyel Színérváraljáig utaztunk.
Nagyon szép, napsütéses tavaszi időben kerekeztük le a 16 kilométeres távot Kőszegremetéig.
Talán csak a szél fújt a megszokottnál jobban, de még nem gyanakodtunk, legalábbis én nem.
Páran meg is jegyezték, hogy ma sokat fog fújni, de ezt nem vettük nagyon komolyan.
2 óra alatt tettük meg az utat és szerencsésen érkeztünk meg a Domokos-dombon magasló Széchenyi obeliszkhez.
Az emlékoszlopot 1861-ben emelték, gróf Széchenyi István emlékére.
Elhelyeztük koszorúinkat és megemlékeztünk a a szabadságharc hőseiről és üzenetéről.
Miután falatoztunk és ittunk a megérkezés örömére, készülődtünk is, hiszen a hosszabbik része az útnak még hátravolt.
Egyre jobban erősödött a szél, az előrejelzések igaznak bizonyultak.
Nehezen kimásztuk Kányaháza dombjait, majd Kisgércénél Túrterebes felé vettük az irányt.
Innen a Túr töltésén levő kerékpáros úton próbáltunk előrehaladni, több kevesebb sikerrel.
A szél erőteljesen fújt, természetesen végig szembe, néha pedig oldalról.
40 kilométeren át küzdöttünk a szembe széllel, ki vidáman és harciasan, ki pedig minden erejét összeszedve.
Öt-tíz kilométerenként bevártuk és biztattuk egymást.
Végül sikerült a széllel megvívni egyéni kis csatáinkat és megérkezni Mikolába.
Rég örültem ennyire az ismerős falunak, hiszen tudtam, hogy innen már csak 17 kilométer van hátra Szatmárig.
A sárerdei nádfedeles pihenőhelyen megálltunk, koccintottunk és megbeszéltük a széllel és úttal kapcsolatos élményeinket.
Számomra tanulságos és nagy kihívás volt ennek az összesen 81 kilométeres távnak a megtétele.
Két gondolat erősödött meg bennem, az egyik az, hogy a természet erejét soha nem szabad lebecsülni, mert okozhat bőven meglepetéseket.
A másik pedig az, hogy ami nem öl meg, az megerősít. Reméljük.
A hátralévő utat nyugodt és szélcsendes körülmények között tettük meg.
Köszönjük Gábornak a fotókat és Lacinak a túravezetést.
Az idei kőszegremetei túra megint nagyon emlékezetes marad.

Katalin

21 feb 2017

Suiori sizés és kirándulás

by botond.

A szombati sízés és kirándulás Suior-ra nagyon jól sikerült.
Végül heten indultunk el, 3 kiránduló és 4 síző.
Az itthoni szürkeség után nagy meglepetésként ért az ottani havazás.
Igazi téli időbe csöppentünk.
Nagy pelyhekben hullott a hó, mintha tél lett volna.
Szerencsére nem volt hideg, csak -1 fok.
A gyalogos túrázók a Bódi tótól indultak és feljutottak Mogosa tetejére.
Míg a sízők élvezték a remek hóval fedett sípályát.
Délutánra még a nap is kisütött egy kis időre.
2 óra után találkoztunk a fenti vendéglőnél, ahol falatoztunk, pihentünk kicsit és elkészítettük a csoportfotót.
Ezután még lecsúsztunk párszor, majd hazaindultunk.

Összességében egy kellemes napot tölthettünk együtt mi, a téli sportok kedvelői.

Bár a hegyen még javában áll a tél, a városban már nagyon várjuk a tavaszt.:)
Katalin

27 ian 2017

Szezon inditó Mike túra – 2017

by botond.

Az idei Mike-túra idén február 4-én, szombaton lesz megszervezve.

DSC_8250-1600Mint legtöbb alkalommal, idén is a hagyományoknak megfelelően, a Mike csúcsát kívánjuk megmászni (kevésbé informáltak kedvéért megjegyzem, hogy volt év, amikor a Mike-túra nem a Mikére, hanem a Kiskövesre lett szervezve).
Az utazást, mivel a vonatközlekedést még mindig nem állították vissza, személyautókkal kellene megoldjuk.
A találkozó reggle 9-kor lesz a bányaiúti Penny Market parkolójából. Itt osztjuk be azt is, hogy ki melyik autóval megy. Lényeg, hogy csökkentsük az üzemanyag fogyasztást és védjük a környezetet.
Útvonal: Szatmárnémeti – Avasfelsőfalu – Luna falu – Bráda völgyi pisztrángászat(Boda Osanu) autóval.
Gyalogtúra: Bráda völgyi pisztrángászat – Bráda völgy – Kőhát gerinc – Mike csúcs – gatyafékkel vissza a Bráda völgyi pisztrángászathoz.
Ha elég gyorsan megjárjuk, akkor benézhetünk a Böllérversenyre is, amely idén Avasújvárosban lesz és a túrterebesi böllérválogatott szívesen látná vendégül az EKÉ-t. Erről majd a helyszínen döntünk, a körülmények függvényében.

Mivel, ugyancsak évmilliós hagyományoknak megfelelően, téli körülményekre lehet számítani minden résztvevőnek javasoljuk a meleg aláöltözet, meleg és vízhatlan (de legalábbis szélálló) felsőöltözet felvételét, lehetőleg vízhatlan és meleg bakancsot és lábszárvédőt. Sapkából, kesztyűből is a melegebb fajtát javasolom.
A hatékony és nadrágkímélő leereszkedés érdekében jól fog a popsi-tepsi, budifedő, műanyagzsák.

További infókat, választ az esetlegesen felmerülő kérdésekre Márk-Nagy János-tól kaphattok, ezen a janos@eke.ro e-mail címen vagy a o721-514137 telefonszámon.

21 dec 2016

Márc.28,ápr. 2, 7 Mária Út -oszlopozás előkészítés, beadványok H.Tamás + Éva
9-10

16,26,28

Útépítés, oszlopozás festés: Nagykárolytól-Hídalmásig H.Tamás + Éva,+néhány önkéntes
23 Zarándok kísérés H.Tamás + Éva
20-27 Izland-környezetvédelmi tapasztalatcsere, 2 tag Márk-Nagy János
Tour de Túr előkészítés,3-szor 60 km, terepbejárás Bartha Botond, Bodi Csaba
MÁJUS 1-8 Kerékpártúra a Bodeni tó körül, 380 km, 3 tag Bartha Melinda
6-8 125 éves EKE napok Várfalván, 10 fő Barkász Gábor
  1. Tour de Túr, kerékpáros verseny, 210 versenyző, 50 túrázó, 50 önkéntes
Márk-Nagy János
JÚNIUS 5 Kapnikbánya, Apostolok, 8 fő Zilahi-Kató Klára
8  Nagykárolytól-Csíksomlyóig, vetített beszámoló, Mária-út Szabó Attila ésSütő Norbert
17-18-19 Rododendron túra-Radnai havasok, 12 fő+Csele kutya Szervező: Bartha Botond-Zsolt
JÚLIUS 15-17 EKE Art 6-fotókiállítás a Véndiáktalálkozón Szabó László
  1. Szakrális maraton a Keresztény Értékekért, a Békéért. 19 fő
szervező: Bartha Botond-Zsolt
27 1Úton Zarándoknap:Zilah – Hídalmás H.Tamás + Éva,Szabó Tünde
20 és 27-28 Partiumi Magyar Napok-PMN, kerékpáros vetélkedő és sörös- ládamászó verseny  Pro Racers Club és EKE Szatmárnémeti
SZEPTEMBER 3 Kőszegremete, Széchenyi 225 évforduló-emléktúra, kerékpárral 11 fő, 60 és 110 km Szabó László
2-4 Pro Park Adventure Race,              4 személy János és Bartha Botond, Fazakas Lehel
8-9-10-11 PÁDIS túra, 27 fő Kurtinecz Leó
OKTÓBER 1
  1. Nemzetközi Autómentes Nap, a Túr menti védett területeken, 120 fő, kerékpáros felvonulás és túra
Márk-Nagy János
7-9 Egyeskő teljesítménytúra, 3 tag Bartha Botond-Zsolt
13-16

21-23

FOGARASi-havasok, Negoi-csúcs,  9 főKapnikbánya-Apostolok-Kakastaréj, 7 fő

Tokaji Fesztiválkatlan, 4 fő

Szabó László

Bartha Botond-Zsolt

NOVEMBER 23 Vetítés- Vida István, Chilei beszámoló, kb. 100 résztvevő Szabó László
26 Mike túra, 4 fő Szabó Katalin
30-dec.4 RETYEZÁT téli túra, 14 fő Bartha Botond-Zsolt
DECEMBER 3 Kakastaréj-Ökörmező, 13 fő Márk-Nagy János
5 Fuss vagy bringázz a Mikulással,  7 km-es táv Bartha Botond-Zsolt

6 oct 2016

Glăvoi,  2016. szeptember 8-11

by botond.

Padis EKE SzatmarImmár másodjára megszervezett Pádis-túránk nagy érdeklődésnek örvendett. 27-en gyűltünk össze a Glăvoi-réten, hogy újra próbára tegyük magunkat, teljesíteni tudjuk-e a kihívást, amit az előttünk álló pár nap és a túravezetőnk Márk-Nagy János ígért.

Első esténk kissé hűvösnek tűnt, hiszen a hosszú út fáradtsága  és az otthonitól több, mint 10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet hamar a sátrakba zavart minket.

Reggel napsütés köszöntött, és a reggeli kávétól erőre kapva indultunk első napi túránkra, az Istenek-havasára (Vf. Bohodei, 1654m). Utunk szinte végig kitaposott volt, hol erdőben, hol nyílt terepen, kevés emelkedővel, csupán a csúcs alatt vettük be magunkat egy boróka-labirintusba, ami inkább játék volt, főleg a gyerekeknek, mint kihívás. A visszaúton a gombaszakértőink összegyűjtötték a vacsora alapanyagát, és mi, bízva a tudásukban később jóízűen falatoztunk a zsákmányból.

24 aug 2016

Szakrális Maraton a Keresztény Értékekért, a Békéért!

by botond.

Augusztus 14.-én, első alkalommal került megszervezésre Szakrális Maraton néven az a biciklis zarándoklat, amely a keresztény értékek és a testi egészség megőrzése érdekében álmodott meg a csíksomlyói Erdélyi Mária Út Egyesület.

A szatmári EKE tagjai a nagykárolyi kerékpáros csapattal együtt vett részt ezen a zarándoklaton.

Vasárnap reggel gyülekeztünk a Székesegyház előtt, ahol résztvettünk a szentmisén, majd megáldották a zarádokokat és a kerékpárokat az út előtt.

Rövid riportot adott Havas Tamás, az M1 stábjának, akik végig követték utunkat.

10 aug 2016

2016.08.14 – Szakrális Maraton Kaplonyig

by botond.

Első alkalommal kerül megszervezésre Szakrális Maraton néven az a biciklis zarándoklat, amely a keresztény értékek és a testi egészség megőrzése érdekében álmodott meg a csíksomlyói Erdélyi Mária Út Egyesület. A maraton azzal a szándékkal jött létre, hogy erősítse az elköteleződést az európai béke és a keresztény értékek mellett.
Útvonala: Szatmárnémeti – Szatmárzsadány – Szamosdob – Sándormajor – Domahida – Kaplony (39km)

Helyi ,Szatmári szakasz ütemterve:
A maraton a Szatmárnémeti Székesegyháztól indul reggel 10 órakor, amelyet 9:00-tól szentmise előz meg, melyen egyházi elöljárók áldását kapják a zarándokok.
Tervezett érkezés 14:00 órakkor a Kaplonyi Páduai Szent Antal Ferences templomhoz.
Itt Asztrik ferences atya pár szót szól hozzánk, átadásra kerülnek a tanúsítványok, megpihenünk/elfogyasszuk elemózsiánkat/szalonát sütünk.
Ezt követően Nagyárolyba tekerünk(5km), innen pedig az 5:40 órás vonattal visszatérünk Szatmárnémetibe.
Szivesen válaszolunk kérdésekre a 0743-419443 vagy 0735-191997 -es telefonszámokon, vagy itt privát üzenetben.

Mindenkit szeretettel várunk!

Szakralis maraton

9 aug 2016

2016.08.07 – 09 – 7. Tisza túra beszámoló

by botond.

Oly magasságokban jár, ahol látásunknak már követni nehéz a diadalmas körözést, s amíg szemünk hunyorog, a szánk tátva marad hajmeresztő alásiklásától, melyet hosszú folyómétereken keresztül tartó, aszimptotikus íve überel. Sokadjára ámultam a folyóparti korláton a sirályok légiparádéján. Az úszni nem tudó, s bármilyen újabb, kellemetlen élmény miatt a víztől magát távol tartó ember lemondó vágyakozásával tekintettem a vízhez egyre közeledő, de azt a testével föl nem zavaró röppályára. Ez járt a fejemben, amikor az autó hátsó üléséből szálltam ki, a Napsugár kempingre érkezve.
7. alkalommal megszervezett Tiszai vízitúra, Tiszabecsről Tivadarba. Csupa „t” meg „k” betű lesz ez a bekezdés. Koraesti órában átszűrődő napsugarak a nyírfás liget füvezetén, felvont, kikötött sátrak, mellettük autók, könnyűzene és rock-muzsika, hol felváltva, hol egyszerre, egymást rég nem látott (ez nagyon relatív) ismerősök közt repkedő „sziák” és „szervuszok”, „János vagyok”, „Boti vagyok”, én meg „Gergő vagyok, örvendek”. A péntek este úgy telt, ahogy az egykori Szatmárcsekei lakos írta himnuszában: „Kedv s öröm röpkedtek”.

20 iul 2016

2016.08.05-07 – 7. Tisza túra – felhívás

Sziasztok!

DSC_7931-1000Idén Augusztus 5-7. között kerül megrendezésre immár 7. alkalommal a Tiszai vízitúra Tiszabecsről Tivadarba, a Tisza legszebb, homokpartokban leggazdagabb szakaszán. Melyet mindenkinek tudunk javasolni akik egy kellemes hosszú hétvégét, szeretnének eltölteni sportosan a természetben.

27 iun 2016

Beszámoló: Rhododendron túra 2016

by botond.

radnai turaJúnius 17-én, pénteken 16 órakor indultunk (Laci, Kati, Adi, Brigi, Ancsa, Márk, Boti, Edvard, Zsolti, Áron, Ervin, Klára és Csele, Boti vizslája), Szatmárnémetiből a Radnai havasok hivogató ölére. Annak ellenére, hogy tudtuk nem vár ránk végig kedvező időjárás tántoríthatatlanok voltunk. Eredeti tervünk szerint első este a Meteo-háznál sátoroztunk volna, másnap innen indulva megmásztuk volna a Nagykövest és a Rebrát, majd a csúcsról leereszkedve a Bukuly-tavaknál töltöttük volna az éjszakát, és a Repedea völgyén keresztül tértünk volna vissza Borsára.
Este 9 körül érkeztünk meg a kolostorhoz közeli parkolóhoz, ahol pár tízpreces aklimatizálódás után, zsákjainkkal fölmálházva indultunk a Hegynek és az éjszakának. Sokáig világosban haladhattunk a kitaposott ösvényen és örömmel nyugtáztuk, hogy köröttünk még üdén nyitnak a kora nyári virágok. A meredek emelkedők néha-néha pihenésre kényszerítették csapatunkat, de határainkat feszegetve indultunk tovább. Read the rest of this entry »