• .

1 aug 2017

2017.08.04-06 VIII. Kenu túra a Tiszán – Utolsó részletek

Sziasztok!

Pár pontban még egyszer összegezném, ami talán érdemes tudni a hétvégi EKE vízitúráról (VIII. Kenu túra a Tiszán)

(Tiszára visszatérő vén rókák nem muszáj, elolvassátok, hisz már betéve tudjátok)

Pénteken az-az 2017.08.04 –én van az indulás, ki kerékpárral, ki autóval teheti meg ezt a megközelítőleg 55km-es utat Szatmárcseké-ig.

Szatmárcsekén a Tisza parti Napsugár kempingben lesz a szállásunk sátrakban.

Aki még nem volt velünk az megnézheti Szatmárnémeti-Szatmárcseke útvonalát:

Download

• Kerékpárosok:

Találkozó: 17.00 órakor, max. 17.10-ig várunk.

Csomagok:Amennyiben nem tudjátok megoldani csomagjaitok szállítását hívjatok fel csütörtök és találunk valami megoldást az elszállításukra.

Más: Megkérek mindenkit, hogy indulás előtti nap nagyjából nézze át kerékpárját, hogy bírja ki az utat legalább odáig, ugyanakkor lehetőleg legyen mindenkinél láthatósági mellény, hátsó-első lámpa, és aki teheti, hozzon folt szettet, pompát.

Reményeim szerint olyan 20-21 órakor (magyar idő) érjük el a végállomást.

• Autósok:

Indulás: mindenki maga dönti el, csak lehetőleg 20 órakor legyetek a kempingben, hogy napfényben húzzuk fel sátrainkat.

Kemping:Napsugár kemping a Tisza partján, Szatmárcseke, Széchenyi István utca végén az út átjön a töltésen és a kempingbe érsz.

Sátrazás:

A sátrakat lehetőleg egymás szomszédságába, legalábbis a kemping egyazon részébe igyekezzünk felállítani, így még azt is fogjuk tudni, hogy ki van velünk.

Mivel rekordszámban fogunk részt venni az idei túrán: 108 személy szerepel a listámon.

Szombat:

Reggel 9.00 órakor találkozunk a kemping területén lévő büfénél, ahol vár minket a busz és ez két fordulással ”elrepít” Tiszabecsre, az út olyan fél órát tart.

Mentőmellényt biztosítanak mindazoknak, akik erre igényt tartanak, illetve körülbelül minden kenura jut egy vízhatlan bidon, amibe lehet pakolni telefonokat, fényképezőgépeket.

Szombaton Tiszabecsről evezünk Szatmárcsekére (a kempingünkben szállunk ki), ez 25km-t jelent, közben megállunk homokpadokon fürödni.

Ami fix megálló az a Túr folyó un. Nagybukó gátja

(http://wikimapia.org/12297573/hu/T%C3%BAr-torkolata-buk%C3%B3g%C3%A1t),

itt ömlik a Túr a Tiszába és a szomszédságában büfé és terasz található ahol főt és gyorsételt egyaránt vásárolhatunk. Ez a 19-ik km-nél lesz.

Délután folyamán érkezés a kempingbe.

Szombat estére rendelek töltött káposztát, ha kér még valaki és eddig nem szólt péntek este megteheti. (1000 ft.-ba kerül elég bőséges adag, úgyhogy ezzel megoldódik a vacsora probléma)

Eddigi évek tapasztalata alapján a szombat estét szalonnasütés, beszélgetés, koccintás zárja.

Vasárnap:

Reggel 9.00-kor találka a büfé előtt, majd innen indulás a partra ahol várnak kenuink. Erre a napra 14 km van előirányozva a Tivadar település szabad strandjáig (http://www.tivadar.hu/strand/). Itt vannak éttermek, üzletek, aki akar ebédelhet amíg értünk jön a busz.

A busz visszavisz a kempingbe, itt sátorbontás majd haza ki-ki az általa választott járművel.

Költségek:

• 900 ft/fő/éj a sátordíj – 1800ft/2nap (5 év alatt ingyenes)
  • 4000 ft/kenu/nap (4 személyes kenuk, tehát amennyiben 4-en vagytok 1000ft/fő/nap)
  • 500 ft / busz / 2nap

Tehát aki elejétől a végéig marad: 4300 ft/ fő

Amit talán mindenkinek érdemes lehet bepakolni:

• személyi/útlevél !!!
  • naptej
  • szúnyog spray
  • fehér póló/ing (a vízen sokkal hamarabb égsz le)
  • kalap
  • napszemüveg
  • egy póló, izolir darab fenék alá, a csónakban több óra után kényelmetlenné válhat a pad
  • fejlámpa
  • vízhatlan megoldás telefonnak, pénztárcának (pl. műanyag ételtároló, szemetes zacskó, műanyag kishordó stb.)

Körülbelül ennyi lenne így hirtelen, ami eszembe jut.

Ha van kérdés a 0743-419443 telefonszámon elértek.

A pénteki viszontlátásra.

u.i – Mivel a hétvégére rekord meleget jósolnak kérlek fokozottan figyeljetek rá, hogy hozzatok mindazt amire szükségetek lehet, hogy védjétek magatokat a naptól(kalap, hosszú lezser fehér ing, naptej stb….)

Boti

5 iul 2017

Rododrendron – túra 2017

by botond.

Így visszaemlékezve két érzés tölt el, ha erre a túrára gondolok: a büszkeség és hála. Büszke vagyok a gyermekeimre, akik felnőtteket meghazudtoló kitartással járták végig a gerinceket, hogy életük eddigi legmagasabb csúcsaira juthassanak, és hálás vagyok a csapatnak, hogy közéjük tartozhatok és egymást erősítve újabb és újabb helyeket hódíthatunk meg.
Nyolcan indultunk útnak június harmadikán immáron harmadik alkalommal megszervezett Rododendron-túránkra.
Eredeti terv szerint: parkolás a prislopi kolostor mellett, sátorozás a Gargaló nyereg melletti források egyikénél. Az idő és az érkezés függvényében egy kisebb mászkálás a Lóhavasra, másnap Puzdra, harmadik nap pedig Gargaló, és Ember (csúcs).
Napsütés kísért végig minket Borsáig és csak ámultunk, hogy itt még szinte tavasz van: a felénk integető csúcsok havasok voltak, az orgona teljében virított. Borsától az út a prislopi kolostorig rettenetes volt, egyrészet a javítások miatt, másrészt pedig a bennünk lüktető türelmetlenség miatt, hiszen mindenannyian ki voltunk már éhezve a kalandra.
11 óra körül indultunk a Gargaló-nyereg felé. Nem sok bakancsos túrázóval találkoztunk az úton. A vízeséstől felvezető ösvény után lett népesebb a terep. Ekkor jött a következő meglepetés: még nyitottak a krókuszok, és az encián is.

Első és gyakorlatilag utolsó pihenőnk a Stiol tó fölött volt, ahol uzsonnáztunk, és új erőt merítettünk az előttünk álló úthoz. A teljes utat a táborhelyig nagyjából 4 óra alatt tettük meg. A Gargaló-nyereg alatti forrásnál találtunk megfelelő sátorhelyet. Nagyon hamar sikerült berendezkednünk, ebédelnünk, és pihennünk, ezért úgy döntöttünk, hogy még sétálunk egy rövidet. Pakoltunk és indultunk a Galac-csúcs felé. A Lóhavas alatt a bátrabbak (Laci és Ervin) kihasználták a júniusi tavaszt és meghemperegtek a hóban, ezután a gyerekek is felbátorodtak egy kis hócsatára.
A Galacon napos, de igen szeles idő köszöntött, de ez nem kisebbítette azt a magasztos érzést, hogy Peti és Nóra elérték életük első 2000 méter fölötti csúcsát. Visszatérve a sátrakhoz rövid tanácskozás után Gábor úgy döntött, hogy a másnapi útvonalat módosítja, mert a Gargaló és Ember-csúcs ilyen profi csapatnak túl kevés  és a végállomás az Ünőkő.
Második nap, vasárnap szintén mosolygó napsugarak ébresztettek. Hamar összeszedtük magunkat és indultunk a „nagy túrára”. A Gargaló meredek oldalán felkaptatva viszonylag hamar felértünk a csúcsra. Innen már könnyű volt az út, bár a szél elég erős volt. A Ember-tetőig mind a nyolcan együtt mentünk, de ott úgy döntöttünk, hogy néhányan visszamegyünk a táborhelyre. Négyen, Gábor, Adi, Laci és Peti indultak tovább. Az volt a terv, hogy egy óráig mennek, aztán visszafordulnak, ha nem sikerül elérni az Ünőkőt. Ez sajnos így is történt, ők körülbelül 5 órakor értek vissza. Mi, akik hamarabb visszafordultunk, Ervin, Tünde, Nóra és jómagam, pár száz métert még mentünk tovább az első sziklapárkányig, s innen visszafordulva a jövet kihagyott kisebb csúcsokat megmászva lassan visszabanduloltunk a nyeregbe. Rövid pihenő után, mi csajok, újabb sétára indultunk. A sátorhely fölötti sziklás oldalra másztunk ki, ahol végre virágzó rododendron bokrokat találtunk, így teljesedett ki túránk. Ezt a helyet leszámítva, ami a Gargaló-nyereg déli oldalára esett, nem igazán nyilt még a havasszépe. Igazi virágoskert volt ez az eldugott, védett kis zug: krókusz, primula, encián, szellőrózsa és rododendron nyitott itt egymás mellett.
Harmadik nap, hétfő. „Ha Isten velünk, ki ellenünk?”- jutott eszembe. Éjjel 3 óra körül esni kezdett. Nem volt túl bíztató a helyzet, de mire reggel 6 után ébredezni kezdtünk velünk keltek a nap sugarai is. Lassan-lassan felszárították az éjszaka könnyeit, de a nyugatról érkező viharfelhőt nem tudták legyőzni. Egy picike felhő megakadt egy ormon, és ezzel a hihetetlen látvánnyal búcsúzott tölünk a HEGY, amely mellett mindig rádöbbenek, hogy milyen esendőek és aprók vagyunk az ő hatalmassága mellett, de kitartással, akarattal nincs az a csúcs, amit ne lehetne meghódítani. Legyőzni nem lehet, hiszen örök és szinte elpusztíthatatlan, de részévé lehet válni, tisztelni és vigyázni kell.

Két óra alatt értünk le az autókhoz. Amikor elindultunk Borsa felé úgy tűnt, hogy a tervünk, miszerint még felmegyünk a Lovak vízeséséhez nem valósul meg a zuhogó eső miatt, DE mire durván egy óra alatt ledöcögtünk a kolostortól a városig a nap újra ragyogott és szinte felhők sem voltak az égen. Így ezt isteni jelnek vettük, és útnak indultunk. A vízesésnél gyakorlatilag tömeg volt, de ez nem meglepő, hiszen gyönyörű hely.
Visszaérve az autókhoz, utolsó állomásunkhoz, a visói Gabriela vendéglőbe indultunk, ahol megjutalmaztuk magunkat a tradicionális túrós-terpertős puliszkával és egyéb finomságokkal. Hosszasan, ráérősen beszélgettünk az elmúlt napokról, a jövendő terveiről, melyben újabb közös pillanatok reménye csillant fel.
Köszönjük Gábornak a túravezetést és a Jóistennek a szép időt és azt, hogy együtt lehettünk, újra…

Klára további képei a kirándulásról:

Zilahi – Kató Klára

5 iul 2017

2017.08.04-06 – 8. Tisza túra – felhívás

Sziasztok!

DSC_7931-1000Idén Augusztus 4-6. között kerül megrendezésre immár 8. alkalommal a Tiszai vízitúra Tiszabecsről Tivadarba, a Tisza legszebb, homokpartokban leggazdagabb szakaszán. Melyet mindenkinek tudunk javasolni akik egy kellemes hosszú hétvégét, szeretnének eltölteni sportosan a természetben.

27 mar 2017

Kőszegremetei megemlékezés – 2017 március 19

by botond.

Vasárnap reggel tízen gyűltünk össze a szatmári vonatállomáson hagyományos honismereti túránkra.
A tíz kerékpárt és magunkat felügyeskedtük a mindössze két vagonból álló vonatra, amellyel Színérváraljáig utaztunk.
Nagyon szép, napsütéses tavaszi időben kerekeztük le a 16 kilométeres távot Kőszegremetéig.
Talán csak a szél fújt a megszokottnál jobban, de még nem gyanakodtunk, legalábbis én nem.
Páran meg is jegyezték, hogy ma sokat fog fújni, de ezt nem vettük nagyon komolyan.
2 óra alatt tettük meg az utat és szerencsésen érkeztünk meg a Domokos-dombon magasló Széchenyi obeliszkhez.
Az emlékoszlopot 1861-ben emelték, gróf Széchenyi István emlékére.
Elhelyeztük koszorúinkat és megemlékeztünk a a szabadságharc hőseiről és üzenetéről.
Miután falatoztunk és ittunk a megérkezés örömére, készülődtünk is, hiszen a hosszabbik része az útnak még hátravolt.
Egyre jobban erősödött a szél, az előrejelzések igaznak bizonyultak.
Nehezen kimásztuk Kányaháza dombjait, majd Kisgércénél Túrterebes felé vettük az irányt.
Innen a Túr töltésén levő kerékpáros úton próbáltunk előrehaladni, több kevesebb sikerrel.
A szél erőteljesen fújt, természetesen végig szembe, néha pedig oldalról.
40 kilométeren át küzdöttünk a szembe széllel, ki vidáman és harciasan, ki pedig minden erejét összeszedve.
Öt-tíz kilométerenként bevártuk és biztattuk egymást.
Végül sikerült a széllel megvívni egyéni kis csatáinkat és megérkezni Mikolába.
Rég örültem ennyire az ismerős falunak, hiszen tudtam, hogy innen már csak 17 kilométer van hátra Szatmárig.
A sárerdei nádfedeles pihenőhelyen megálltunk, koccintottunk és megbeszéltük a széllel és úttal kapcsolatos élményeinket.
Számomra tanulságos és nagy kihívás volt ennek az összesen 81 kilométeres távnak a megtétele.
Két gondolat erősödött meg bennem, az egyik az, hogy a természet erejét soha nem szabad lebecsülni, mert okozhat bőven meglepetéseket.
A másik pedig az, hogy ami nem öl meg, az megerősít. Reméljük.
A hátralévő utat nyugodt és szélcsendes körülmények között tettük meg.
Köszönjük Gábornak a fotókat és Lacinak a túravezetést.
Az idei kőszegremetei túra megint nagyon emlékezetes marad.

Katalin

21 feb 2017

Suiori sizés és kirándulás

by botond.

A szombati sízés és kirándulás Suior-ra nagyon jól sikerült.
Végül heten indultunk el, 3 kiránduló és 4 síző.
Az itthoni szürkeség után nagy meglepetésként ért az ottani havazás.
Igazi téli időbe csöppentünk.
Nagy pelyhekben hullott a hó, mintha tél lett volna.
Szerencsére nem volt hideg, csak -1 fok.
A gyalogos túrázók a Bódi tótól indultak és feljutottak Mogosa tetejére.
Míg a sízők élvezték a remek hóval fedett sípályát.
Délutánra még a nap is kisütött egy kis időre.
2 óra után találkoztunk a fenti vendéglőnél, ahol falatoztunk, pihentünk kicsit és elkészítettük a csoportfotót.
Ezután még lecsúsztunk párszor, majd hazaindultunk.

Összességében egy kellemes napot tölthettünk együtt mi, a téli sportok kedvelői.

Bár a hegyen még javában áll a tél, a városban már nagyon várjuk a tavaszt.:)
Katalin

27 ian 2017

Szezon inditó Mike túra – 2017

by botond.

Az idei Mike-túra idén február 4-én, szombaton lesz megszervezve.

DSC_8250-1600Mint legtöbb alkalommal, idén is a hagyományoknak megfelelően, a Mike csúcsát kívánjuk megmászni (kevésbé informáltak kedvéért megjegyzem, hogy volt év, amikor a Mike-túra nem a Mikére, hanem a Kiskövesre lett szervezve).
Az utazást, mivel a vonatközlekedést még mindig nem állították vissza, személyautókkal kellene megoldjuk.
A találkozó reggle 9-kor lesz a bányaiúti Penny Market parkolójából. Itt osztjuk be azt is, hogy ki melyik autóval megy. Lényeg, hogy csökkentsük az üzemanyag fogyasztást és védjük a környezetet.
Útvonal: Szatmárnémeti – Avasfelsőfalu – Luna falu – Bráda völgyi pisztrángászat(Boda Osanu) autóval.
Gyalogtúra: Bráda völgyi pisztrángászat – Bráda völgy – Kőhát gerinc – Mike csúcs – gatyafékkel vissza a Bráda völgyi pisztrángászathoz.
Ha elég gyorsan megjárjuk, akkor benézhetünk a Böllérversenyre is, amely idén Avasújvárosban lesz és a túrterebesi böllérválogatott szívesen látná vendégül az EKÉ-t. Erről majd a helyszínen döntünk, a körülmények függvényében.

Mivel, ugyancsak évmilliós hagyományoknak megfelelően, téli körülményekre lehet számítani minden résztvevőnek javasoljuk a meleg aláöltözet, meleg és vízhatlan (de legalábbis szélálló) felsőöltözet felvételét, lehetőleg vízhatlan és meleg bakancsot és lábszárvédőt. Sapkából, kesztyűből is a melegebb fajtát javasolom.
A hatékony és nadrágkímélő leereszkedés érdekében jól fog a popsi-tepsi, budifedő, műanyagzsák.

További infókat, választ az esetlegesen felmerülő kérdésekre Márk-Nagy János-tól kaphattok, ezen a janos@eke.ro e-mail címen vagy a o721-514137 telefonszámon.

21 dec 2016

Márc.28,ápr. 2, 7 Mária Út -oszlopozás előkészítés, beadványok H.Tamás + Éva
9-10

16,26,28

Útépítés, oszlopozás festés: Nagykárolytól-Hídalmásig H.Tamás + Éva,+néhány önkéntes
23 Zarándok kísérés H.Tamás + Éva
20-27 Izland-környezetvédelmi tapasztalatcsere, 2 tag Márk-Nagy János
Tour de Túr előkészítés,3-szor 60 km, terepbejárás Bartha Botond, Bodi Csaba
MÁJUS 1-8 Kerékpártúra a Bodeni tó körül, 380 km, 3 tag Bartha Melinda
6-8 125 éves EKE napok Várfalván, 10 fő Barkász Gábor
  1. Tour de Túr, kerékpáros verseny, 210 versenyző, 50 túrázó, 50 önkéntes
Márk-Nagy János
JÚNIUS 5 Kapnikbánya, Apostolok, 8 fő Zilahi-Kató Klára
8  Nagykárolytól-Csíksomlyóig, vetített beszámoló, Mária-út Szabó Attila ésSütő Norbert
17-18-19 Rododendron túra-Radnai havasok, 12 fő+Csele kutya Szervező: Bartha Botond-Zsolt
JÚLIUS 15-17 EKE Art 6-fotókiállítás a Véndiáktalálkozón Szabó László
  1. Szakrális maraton a Keresztény Értékekért, a Békéért. 19 fő
szervező: Bartha Botond-Zsolt
27 1Úton Zarándoknap:Zilah – Hídalmás H.Tamás + Éva,Szabó Tünde
20 és 27-28 Partiumi Magyar Napok-PMN, kerékpáros vetélkedő és sörös- ládamászó verseny  Pro Racers Club és EKE Szatmárnémeti
SZEPTEMBER 3 Kőszegremete, Széchenyi 225 évforduló-emléktúra, kerékpárral 11 fő, 60 és 110 km Szabó László
2-4 Pro Park Adventure Race,              4 személy János és Bartha Botond, Fazakas Lehel
8-9-10-11 PÁDIS túra, 27 fő Kurtinecz Leó
OKTÓBER 1
  1. Nemzetközi Autómentes Nap, a Túr menti védett területeken, 120 fő, kerékpáros felvonulás és túra
Márk-Nagy János
7-9 Egyeskő teljesítménytúra, 3 tag Bartha Botond-Zsolt
13-16

21-23

FOGARASi-havasok, Negoi-csúcs,  9 főKapnikbánya-Apostolok-Kakastaréj, 7 fő

Tokaji Fesztiválkatlan, 4 fő

Szabó László

Bartha Botond-Zsolt

NOVEMBER 23 Vetítés- Vida István, Chilei beszámoló, kb. 100 résztvevő Szabó László
26 Mike túra, 4 fő Szabó Katalin
30-dec.4 RETYEZÁT téli túra, 14 fő Bartha Botond-Zsolt
DECEMBER 3 Kakastaréj-Ökörmező, 13 fő Márk-Nagy János
5 Fuss vagy bringázz a Mikulással,  7 km-es táv Bartha Botond-Zsolt

6 oct 2016

Glăvoi,  2016. szeptember 8-11

by botond.

Padis EKE SzatmarImmár másodjára megszervezett Pádis-túránk nagy érdeklődésnek örvendett. 27-en gyűltünk össze a Glăvoi-réten, hogy újra próbára tegyük magunkat, teljesíteni tudjuk-e a kihívást, amit az előttünk álló pár nap és a túravezetőnk Márk-Nagy János ígért.

Első esténk kissé hűvösnek tűnt, hiszen a hosszú út fáradtsága  és az otthonitól több, mint 10 fokkal alacsonyabb hőmérséklet hamar a sátrakba zavart minket.

Reggel napsütés köszöntött, és a reggeli kávétól erőre kapva indultunk első napi túránkra, az Istenek-havasára (Vf. Bohodei, 1654m). Utunk szinte végig kitaposott volt, hol erdőben, hol nyílt terepen, kevés emelkedővel, csupán a csúcs alatt vettük be magunkat egy boróka-labirintusba, ami inkább játék volt, főleg a gyerekeknek, mint kihívás. A visszaúton a gombaszakértőink összegyűjtötték a vacsora alapanyagát, és mi, bízva a tudásukban később jóízűen falatoztunk a zsákmányból.

24 aug 2016

Szakrális Maraton a Keresztény Értékekért, a Békéért!

by botond.

Augusztus 14.-én, első alkalommal került megszervezésre Szakrális Maraton néven az a biciklis zarándoklat, amely a keresztény értékek és a testi egészség megőrzése érdekében álmodott meg a csíksomlyói Erdélyi Mária Út Egyesület.

A szatmári EKE tagjai a nagykárolyi kerékpáros csapattal együtt vett részt ezen a zarándoklaton.

Vasárnap reggel gyülekeztünk a Székesegyház előtt, ahol résztvettünk a szentmisén, majd megáldották a zarádokokat és a kerékpárokat az út előtt.

Rövid riportot adott Havas Tamás, az M1 stábjának, akik végig követték utunkat.

10 aug 2016

2016.08.14 – Szakrális Maraton Kaplonyig

by botond.

Első alkalommal kerül megszervezésre Szakrális Maraton néven az a biciklis zarándoklat, amely a keresztény értékek és a testi egészség megőrzése érdekében álmodott meg a csíksomlyói Erdélyi Mária Út Egyesület. A maraton azzal a szándékkal jött létre, hogy erősítse az elköteleződést az európai béke és a keresztény értékek mellett.
Útvonala: Szatmárnémeti – Szatmárzsadány – Szamosdob – Sándormajor – Domahida – Kaplony (39km)

Helyi ,Szatmári szakasz ütemterve:
A maraton a Szatmárnémeti Székesegyháztól indul reggel 10 órakor, amelyet 9:00-tól szentmise előz meg, melyen egyházi elöljárók áldását kapják a zarándokok.
Tervezett érkezés 14:00 órakkor a Kaplonyi Páduai Szent Antal Ferences templomhoz.
Itt Asztrik ferences atya pár szót szól hozzánk, átadásra kerülnek a tanúsítványok, megpihenünk/elfogyasszuk elemózsiánkat/szalonát sütünk.
Ezt követően Nagyárolyba tekerünk(5km), innen pedig az 5:40 órás vonattal visszatérünk Szatmárnémetibe.
Szivesen válaszolunk kérdésekre a 0743-419443 vagy 0735-191997 -es telefonszámokon, vagy itt privát üzenetben.